Projectwedstrijd Week van de Fair Trade 2021, doe je mee?

De Week van de Fair Trade viert dit jaar zijn 20ste verjaardag! Van 6 tot 16 oktober zetten we fair trade weer 10 dagen lang in de kijker in heel België. En ook dit jaar lanceert TDC (Trade for Development Centre) opnieuw een projectwedstrijd! Organiseert jouw FairTradeGemeente een leuke actie tijdens de Week van de Fair Trade? Doe mee aan de projectoproep en maak kans op een mooi werkingsbudget.

© Trade for Development Centre

Bedenk een fairtradeactiviteit en maak kans op 4.000€!

Van 6 tot 16 oktober zetten we fair trade weer 10 dagen lang in de kijker in heel België. Trade for Development Centre lanceert daarom opnieuw een projectwedstrijd om jouw activiteit te kunnen financieren. Vzw’s, jeugdverenigingen, gemeenten, scholen… worden uitgenodigd om een originele fairtradeactiviteit te bedenken en fair trade te laten leven in het hele land.

Interesse voor jouw FairTradeGemeente? Download hier het wedstrijdreglement en ontdek aan welke voorwaarden je project moet voldoen en hoe je kans maakt om geselecteerd te worden.

Focus in 2021: inclusie & uitwisseling

In de projectwedstrijd van dit jaar wil Trade for Development Centre de focus leggen op twee punten. Probeer ze zeker mee te nemen bij de uitwerking van jouw project!

• Inclusie
    De Week van de Fair Trade wil alle Belgen bewustmaken rond fair trade, in alle lagen van de samenleving. Daarom leggen we in de projectwedstrijd van dit jaar de focus op inclusie: probeer bij je bewustmakingsactiviteit mensen te betrekken die moeilijker bereikbaar zijn en vaak ook minder vertrouwd met fair trade.
  • Focus op uitwisseling producenten Noord-Zuid
    Lokale fair trade is een thema dat steeds meer in de aandacht komt. Ook in de nieuwe criteria van de uitdaging ‘Maak van België een Land van de Fair Trade’ zullen lokale, eerlijke producten hun plaats krijgen. Een interessante insteek kan zijn om fairtradeproducenten uit het Zuiden te laten uitwisselen met fairtradeproducenten van hier: vaak kampen zij immers met dezelfde problematiek en delen ze dezelfde ervaringen, waardoor ze van mekaar kunnen leren.

In het reglement worden deze twee aandachtspunten verder uitgelegd.

Doe mee!

Neem het reglement goed door. Download het deelnameformulier, vul het in en mail jouw voorstel door tegen maandag 29 maart. Wie weet maak jij kans op een financiering (max. € 4000) van het Trade for Development Centre.