1. Een lokale duurzame voedselstrategie: een samenspel tussen beleid, boeren en burgers

Voor wie?
Voor iedereen geïnteresseerd in lokale duurzame voeding, de verbondenheid
met de mondiale context en de impact op producent én consument.

Wat vraagt het vandaag van boeren om gezond voedsel te produceren aan een eerlijke prijs? Wat zijn de uitdagingen en vraagstukken waar boeren, hier en elders, dagelijks hun weg in moeten zoeken? Hoe heeft dit alles impact op een lokale duurzame voedselstrategie? Hoe kan je burgers én partners hiervoor warm maken? En hoe kan een Faire Gemeente alle betrokkenen hierbij betrekken én ondersteunen? Ben jij hier benieuwd naar? Dan is deze concrete sessie misschien iets voor jou!

In 75 minuten krijg je inzicht in verschillende landbouwthema’s, de kracht van agro-ecologie en de globale impact van onze voedselproductie. Je leert bij over mogelijkheden, noden en uitdagingen van boeren hier en elders. En hoe een lokaal bestuur dit kan integreren in de uitbouw van een lokale duurzame voedselstrategie.

Een boeiend gesprek met o.a. Dorinne Agemans van Wervel, Lien Vrijders van Klimaatboerderij Grassroots, Els Peeters van Faire Gemeente Mol en Greet Aernouts van Rurant, in goede banen geleid door Ingrid Pauwels van Voedsel Anders.