Draagt jouw gemeente de titel van FairTradeGemeente? Dan is opnieuw tijd om de Fair-O-Meter in te vullen. De Fair-O-Meter is hét instrument om het engagement van gemeenten rond eerlijke handel te meten én om de titel en engagement te herbevestigen.

In deze editie rapporteren gemeenten over 2021 en 2022. De deadline is 22 januari 2023. Alle info vind je op www.fairometer.be, en met vragen kan je steeds terecht bij info@fairtradegemeenten.be.

Dankzij de Fair-O-Meter meten we de impact van alle FairTradeGemeenten in België, en zetten we samen grote stappen richting meer eerlijke en duurzame handel.

In februari 2023 maken we de FOM-scores bekent op onze site en weet je of jouw gemeente de titel van FairTradeGemeente nog draagt.  Spannend!

(PS: ook niet-titelgemeenten kunnen de Fair-O-Meter invullen om hun inspanningen rond eerlijke handel te meten).