LAAT JE INSPIREREN TIJDENS DE WEEK VAN DE FAIR TRADE!

Op 4 oktober geven we samen met de Faire Gemeenten en Enabel de aftrap voor de Week van de Fair Trade. Tien dagen lang kan  je in heel Vlaanderen, Brussel en Wallonië aan activiteiten deelnemen die meer dan ooit de veelzijdigheid en het inclusieve karakter van fair trade tonen.Want we hadden nog nooit zoveel nood aan een ‘faire’ wereld, een wereld waarin we niet enkel duurzaam omgaan met milieu en klimaat maar waarin ook sociale rechtvaardigheid centraal staat.Verantwoord consumeren blijft een grote impact hebben op een faire wereld, net als het opkomen voor mensen die oneerlijk behandeld worden. Omgekeerd is het ook zo dat sociale rechtvaardigheid een belangrijke drijfveer blijkt om duurzame aankopen te doen. Fair trade blijkt dus de ideale hefboom om aan een eerlijkere en duurzame samenleving én wereld te werken.

WAT IS DE WEEK VAN DE FAIR TRADE?

De Week van de Fair Trade is een jaarlijkse campagne die fair trade en fairtradeproducten in de kijker zet in heel het land. Zowel op nationaal niveau met een algemene campagne, als op lokaal vlak met activiteiten in jouw buurt. In heel België worden er 10 dagen lang activiteiten georganiseerd die je op een leuke manier laten kennismaken met eerlijke handel en eerlijke producten. Ook in jouw buurt.

WAAROM EEN WEEK VAN DE FAIR TRADE?

Fair trade is een sector die voortdurend evolueert. Tijdens de Week van de Fair Trade kan je het diverse aanbod van fairtradeproducten en acties ontdekken. Op die manier willen we mensen motiveren om voor fair trade te kiezen, want met elke fairtradeaankoop geef je een kleine producent in het Globale Zuiden de kans op een beter leven. Als consument heb jij de macht om hun levensomstandigheden te verbeteren.

De Week van de Fair Trade is een initiatief van het Trade for Development Centre van Enabel, het Belgisch Ontwikkelingsagentschap, in samenwerking met de belangrijkste fairtradeverenigingen in België.  En natuurlijk zijn ook de Faire Gemeenten van de partij!

ACTIES FAIRE GEMEENTEN

Check via deze link alle activiteiten van de Faire Gemeenten. Er doen meer dan 50 Faire Gemeenten mee aan de Week van de Fair Trade. Dikke duim! Volg ons ook op Facebook voor updates!