Groepsaankoop: Fairtrade, duurzame & gepersonaliseerde tassen voor jouw FairTradeGemeente

(let op: deze groepsaankoop loopt af eind september 2022)

Gepersonaliseerde en Fairtrade katoenen tassen voor jouw gemeente? Bestel ze nu via onze groepsaankoop! FairTradeGemeente lanceert deze tote bag verkoop in samenwerking met ACP en Neutral. Je kan de ‘fair trade begint in X’ tassen personaliseren met de naam van jouw gemeente. Zo brengen we samen de boodschap van eerlijke handel dichter bij de inwoners.

Tot op de dag van vandaag loopt de katoenteelt nog steeds niet van een leien dakje. Katoenarbeiders worden onderbetaald voor hun werk, en het gebruik van pesticiden en water heeft een grote impact op gezondheid en milieu. Daarom blijven we ijveren voor Fairtrade katoen: waarbij een eerlijk loon, gezonde arbeidsomstandigheden en zorg voor het milieu centraal staan. Ontdek in deze Engelstalige video alles over Fairtrade katoen

Jouw gemeente kan de tassen op verschillende manieren gebruiken: als bedanking voor vrijwilligers, als prijs bij een fairtradewedstrijd voor de inwoners, als gadget op een toekomstig event,… Met de tote bags breng je de boodschap van eerlijke handel tot bij de inwoners.

Lees hieronder hoe jouw gemeente een bestelling kan plaatsen.

> Hoe zijn de tassen gemaakt?
De tote bags van Neutral zijn gemaakt uit Fairtrade katoen (120 gr) en zijn GOTS-gecertificeerd. De zak wordt via ACP ecologisch en lokaal bedrukt in Antwerpen. De druk gebeurt op basis van Oeko Tex-gecertificeerde waterinkt, er wordt dus geen gebruik gemaakt van schadelijke stoffen.

> Wat wordt er gepersonaliseerd?
De naam van jouw gemeente komt op de zak: ‘Fair trade begint in X’. De zak wordt bedrukt in zwart-wit, de naam van jouw gemeente kan in een kleur naar keuze bedrukt worden.

> Wat is de prijs? Er wordt gevraagd om minimum 200 zakken te bestellen. De prijs per zak is 5,75 €: voor 200 zakken komt dit op een totaal van 1.150€ (excl. btw). Bestel je graag meer? Dan bekijkt de leverancier de prijsraming. Hoe meer zakken je bestelt, hoe lager de stukprijs.

> Hoe plaatst mijn gemeente een bestelling? Plaats een bestelling via info@fairtradegemeenten.be: laat ons weten voor welke gemeente en hoeveel zakken (200 of meer) je bestelt. Van zodra we jouw mailtje ontvangen, bezorgen we alle info aan de leverancier. Zij zullen met jou contact opnemen betreffende personalisatie, leveringstermijn en betaling.

> Levertijd? Na goedkeuring van de drukproef 10 werkdagen. Er zijn voldoende draagtassen in stock!