Swap je mee op de Trefdag Faire Gemeenten? Jaag een nieuwe wind door je kleerkast!

Bij 40% van de Belgen komt een vijfde of meer van de kledingstukken nooit (meer) uit de kast: impulsaankopen, miskopen of kledingstukken die ondertussen te groot of te klein zijn… Kledingverspilling dus. Daar willen we iets aan doen. Reken af met je uitpuilende kleerkast tijdens de swap, de hippe kledijruilbeurs, tijdens de lunch op de Trefdag Faire Gemeenten (van 13u tot 14.15u)

Hoe werkt de Swapbeurs?

Een swap is een ruilbeurs voor kledingstukken die nog in goede staat zijn, maar die jij, je partner of kinderen om een of andere reden niet meer dragen (te groot, te klein, miskoop…).

In vier stappen deelnemen aan de Swapbeurs.

1. Breng kledij van jezelf, je partner en/of kinderen binnen tijdens het onthaal van de Trefdag (van 9.30u tot 10u). Je kan maximaal 10 stuks binnenbrengen.
  2. In ruil voor de binnengebrachte kledingstukken ontvang je jetons, want in een swap gaat er geen geld om.
  3. Tijdens de middagpauze kom je met je jetons naar de swapshop (met spiegels en pasruimtes) in de Foyer op de benedenverdieping van het Provinciehuis Boeverbos. Je kiest zelf uit het aanbod aan geruilde kledingstukken en ‘betaalt’ je aanwinsten met jetons.
  4. De kledij die niet gekozen wordt, gaat gratis naar Moeders voor Moeders en kringwinkel ’t Rad

Meer praktische info en richtlijnen over de Swapbeurs lees je hier: Draaiboek kledingswap Trefdag Faire Gemeenten_deelnemers trefdag.

Een initiatief van de trekkersgroep Faire Provincie nav 10 jaar Fair Trade Provincie en de Trefdag Faire Gemeenten op 6 oktober in het Provinciehuis Boeverbos